E-mail instellen Microsoft Office 2016
1. Klik op het lint op Bestand > Info en klik vervolgens op de knop Account toevoegen. Vul uw e-mailadres in, klik op Geavanceerde opties en vink Ik wil mijn account handmatig instellen aan en klik op Verbinding maken.2. U krijgt nu de melding Alles wordt voorbereid. Vervolgens wordt gevraagd om het accounttype te kiezen. U kiest hier voor IMAP of voor POP. Als u gebruik wilt maken van IMAP moet u deze optie eerst activeren in satserver. Dit doet u door bij Email --> Email Accounts de imap optie op aan te zetten.
3.a. Optie IMAP: vul bij inkomende en uitgaande e-mail bij de server mail.uwdomein.nl in. Bij inkomende e-mail verandert u de poort naar 143, bij uitgaande e-mail naar 587, zet de versleutelingsmethode op Automatisch en klik op Volgende.
3.b. Optie POP: vul bij inkomende en uitgaande e-mail bij de server mail.uwdomein.nl in. Bij inkomende e-mail verandert u de poort naar 110, bij uitgaande e-mail naar 587, zet de versleutelingsmethode op Automatisch en klik op Volgende.
4. Vul uw wachtwoord van uw mailaccount in en klik op Verbinding maken.
5. Uw account is ingesteld.
Let op: Office 2016 of lager biedt geen ondersteuning voor SSL-certificaten in combinatie met SATserver.